Tekst groter?

Nieuws uit Zuid

Bij de vieringen

Zondag 24 maart is de zesde zondag in de veertigdagentijd. De naam van deze zondag is ‘Palmarum’, waarin u de palmen al herkent waarmee de menigte mensen enthousiast Jezus toezwaait bij Zijn intocht in Jeruzalem. Wij vieren Palmpasen met een gezinsdienst waaraan ook onze Goede Herderband muzikale medewerking zal verlenen. De dienst is samen voorbereid met de jongeren van de Jongerenmeeting. Thema: ‘Op weg naar Jeruzalem’.

De viering op Goede Vrijdag 29 maart heeft als thema ‘Ik ken Hem niet’. Na stilgestaan te hebben bij de verloochening door Petrus vieren wij de Maaltijd van onze Heer. Aansluitend beluisteren wij het passieverhaal volgens het Evangelie naar Matthe. Muzikale medewerking zal worden verleend door Lise Giethoorn.

Op paaszondag 31 maart mogen wij uitbundig vieren dat het duister niet het laatste woord heeft! Jezus, het Levenslicht, overwint! Het graf gaat open, de dood moet Hem loslaten! Het thema is deze zondag ‘Opgewekt gelach’ en wij sluiten het project met de kinderen af. Samen met Karel van den Berg verzorgt Leo Harmsen de muzikale omlijsting van deze dienst.

Vespers

Deze veertigdagentijd worden er opnieuw gezamenlijke vespers georganiseerd die wekelijks op zondag worden gehouden in de Hoofdstraatkerk, aanvang: 17.00 uur. Het thema is ‘Op weg naar Pasen’.

Iedereen is van harte welkom!

Omzien naar elkaar

Op het moment van dit schrijven verblijft er, voor zover bij mij bekend, niemand in het ziekenhuis. Wel zijn enkele gemeenteleden in afwachting van een operatie of onderzoek. Wachten kan een mens-zwaar vallen: de onzekerheid over wat er uit een onderzoek zal blijken; leven met pijn en ongemak, terwijl er nog geen zicht op is wanneer daar wat verlichting in mag komen. Wachten kun je alleen maar uitzitten; je kunt niets doen wat het wachten verkort. Je kunt het slechts verdragen! Wij bidden dat God geduld en kracht, moed en hoop mag geven aan allen die wachten!

Overleden

Op 8 maart is overleden: Henk (Hendrik) Eefting, op de leeftijd van 84 jaar. Samen met zijn vrouw woonde hij aan de Houthaven 2. De laatste periode was hij ernstig ziek, maar zijn overlijden kwam toch nog onverwacht snel. De uitvaart heeft in besloten kring plaatsgevonden op vrijdag 15 maart. Wij wensen zijn vrouw, kinderen, klein- en achterkleinkinderen heel veel sterkt toe; dat zij troost en kracht van God mogen ervaren.

Belijdenis doen

Ja, je leest het goed: belijdenis doen. Waar dat vroeger in grote groepen gebeurde, zijn we het nu helaas niet meer gewend dat jongeren ervoor kiezen om in het midden van de gemeente ‘ja’ te zeggen tegen God. Daarom stemt het extra dankbaar, dat er drie jongeren uit onze gemeente hebben aangegeven graag belijdenis te willen doen.

Wie weet zijn er nog meer jongeren of jongvolwassenen die denken: “Hé, ook ik ben op het punt aanbeland dat ik zelf voor God wil kiezen.” Neem dan vooral contact met mij op, dan kun je meedoen met het groepje om je hier op voor te bereiden.

De datum voor de belijdenis is zondag 16 juni. We komen voor het eerst bij elkaar op woensdag 10 april om 20.00 uur in de kerk.

Bijbelgesprekskring

De eerstvolgende keer dat we met de Bijbelgesprekskring bij elkaar komen is op donderdag 4 april. We lezen en overdenken Prediker 4: 7 – 16: “Eenzaamheid is ijdelheid.” Iedereen is van harte welkom! Van 14.00 tot 15.30 uur in de kerk.

Tenslotte

Lied 560

Hij ging de weg zo eenzaam
tot in Jeruzalem.
Geen vriend kon langer meegaan,
geen mens hield nog de wacht met Hem.

Hij ging die weg voor hen.
Hij deed dit ook voor hen.

Hij ging de weg zo eenzaam
tot in Jeruzalem.
De beulen die Hem sloegen,
bespotten met een doornenkroon.
Hij zweeg en leed voor hen,
Hij deed dit ook voor hen.

Hij ging de weg zo eenzaam.

Hij droeg zijn eigen kruis.
Hij bad: Mijn God, vergeef hen!
Hij leed en stierf op Golgotha.

Hij deed dit ook voor ons,

voor allen, ook voor ons.

Ontvang een hartelijke groet! Ds. Jolanda Paans

Bovenwijks Ouderen Pastoraat

Meeleven

Mw. H.A. Strolenberg – Weijers, Vecht 1/38 is dankbaar dat ze, na een lang verblijf in Weidesteyn, weer naar huis mocht!

Hetty Kleinjan

Pastorale berichten

Geen informatie binnen gekomen…