Tekst groter?

Diaconie Goede Herderkerk

Logo Diaconie GHK v2

Diaconie Goede Herderkerk Hoogeveen

“De kerntaak van de diaconie is het met handen en voeten hulp te bieden aan iedereen die dit nodig heeft. Vanuit Protestantse Gemeente de Goede Herderkerk wordt daar op diverse manieren vorm aangegeven.”

• Gemeente diaconaat, Wereld diaconaat, Z.W.O.
  • Diaconaal platform https://www.diaconaalplatformhoogeveen.nl/
  • Financiële steun verlenen aan mensen in nood.
  • Uitdelen van kerstpakketten.
  • Meewerken aan de actie ‘Dorcas’.
  • Meewerken aan de actie ‘Vakantiegeld Samen Delen’.
  • Autovervoer regelen voor/begeleiden van oudere en hulpbehoevende gemeenteleden.
  • Specifieke hulp (er wordt contact met u opgenomen door de diaconie).
  • Betrokken bij het avondmaal door de tafel voor te bereiden, het uitdelen van brood en het schenken van wijn of druivensap. Daarnaast het mogelijk maken van de avondmaalsviering in een thuissituatie.
  • De meesten kennen ons van de zondagse kerkdiensten. Wij begroeten u ‘s morgens voor de dienst en verzorgen na de ‘preek’ de collecte, waarmee wij voor allerlei goede doelen geld ophalen.

Wat kunt u doen als gemeentelid

• U kunt ons helpen. Hoe? Door signalen van mensen die hulp nodig hebben op te pakken en door te geven aan de wijkdiakenen.
  • De diaconie is niet alleen op de eigen gemeenteleden gericht, maar ook op hen die niet of zo nu en dan in de kerk komen.
  • Laten we samen werken aan een betere wereld.
  • Heeft u andere ideeën of suggesties meld het bij de diaconie.

Een helpende hand nodig of wilt u zelf anderen helpen? Laat het ons weten.

De diaconie is bereikbaar direct na de kerkdienst in de consistorie (zaal 1) of via de mail: diaconie.ghk@pghoogeveen.nl, uw wijkcontactpersoon, ouderling, pastoraal medewerker of dominee. U kunt ook contact opnemen met de vertrouwenspersoon zie KERKENTROMMEL.

Hartelijke groet,

Diaconie Goede Herderkerk Hoogeveen